Hva står vi for / verdier

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.

Nam liber tempor cum soluta nobis eleifend option congue nihil imperdiet doming id quod mazim placerat facer possim assum. Typi non habent claritatem insitam; est usus legentis in iis qui facit eorum claritatem. Investigationes demonstraverunt lectores legere me lius quod ii legunt saepius.

Claritas est etiam processus dynamicus, qui sequitur mutationem consuetudium lectorum. Mirum est notare quam littera gothica, quam nunc putamus parum claram, anteposuerit litterarum formas humanitatis per seacula quarta decima et quinta decima. Eodem modo typi, qui nunc nobis videntur parum clari, fiant sollemnes in futurum.

Kultur & Verdier

Nærmere 100 års erfaring innen drift av skip innen nærskipsfart har gjort Egil Ulvan Rederi til en av de ledende leverandører av tonnasje i denne næringen
Vår aktivitet er i hovedsak konsentrert til stykkgods frakt langs hele kysten, samt forbåter i langtidsavtaler med de største aktørene i oppdrettsnæringen. Selskapets hovedkontor har i hele perioden vært i Trondheim. Egil Ulvan Rederi har en flåte på 3 skip samt 2 skip under bygging. Totalt er det 42 ansatte på våre skip. Ansatte på rederikontoret teller 8 stk fordelt på regnskap/personal/maritim og teknisk drift.

Egil Ulvan Rederi har et sterkt fokus på helse, sikkerhet, miljø og kvalitet i alle våre operasjoner. Dette er fundamentalt for å beholde og styrke vår konkurranseposisjon.

Selskapet er godt rustet for videre vekst som følge av en sterk finansiell stilling og en bred kompetanse.
Våre verdier – pålitelige, samhandling, nyskapende og miløbevisste, gir uttrykk for de holdninger og den kultur vi i Egil Ulvan står for. Verdigrunnlaget vårt gir klare føringer for de prioriteringer som ligger, og vil bli lagt til grunn for selskapets videre utvikling. De gir også viktige retningslinjer for hvordan våre ansatte skal utøve sitt arbeid og hvordan våre tjenester skal leveres til våre kunder. Gjennom å etterleve våre verdier og ledestjernen «med sjøveien skal vi gjøre transport tryggere», skal vi videreutvikle selskapet slik at vi til enhver tid har en ledende og konkurransedyktig posisjon i de markeder hvor vi er representert.

For å nå vår målsetting, er vi avhengige av å ha kompetente og kunnskapsrike mennesker til å drive vår virksomhet på en sikker og effektiv måte. En moderne og konkurransedyktig flåte er en forutsetning for dette.

 

Pålitelige, Samhandling, Nyskapende og Miljøbevisste

Eierskap

Ulvan far  SønnEgil Ulvan Rederi har siden oppstarten i 1919 vært drevet som et familierederi. I dag er det tredje og fjerde generasjon far og sønn som er ved roret. Egil har vært med siden 1967 og Ivar siden 1994.

På 80- og 90-tallet ble rederiet drevet fra et hjemmekontor, meglingen foregikk fra båtene. Midt på 90 tallet flyttet vi til et kontorfelleskap, men først i 2003 ansatte rederiet sin første kontormedarbeider, som hadde til ansvar å megle last.

 

Egil og Ivar gikk på land i 2007, da rederiet var blitt for stort til å administrere fra sjøen i tillegg til ansvaret som skipper. Siden 2008 har administrasjon økt fra 4 til 9 ansatte, som inkluderer oppbygging av rederiet Halten AS (6 båter). I dag driver kontoret; megling, teknisk, ISM, bemanning, regnskap, og eiendom.

Viktige hendelser

1919 - Edvard Ulvan ble etablert med nybygget Frohavet. Forlenget hos Hemne i 1947 med nytt styrhus. Maskin Union 60 HK, fart 8 knop, Lasteevne 80 t, Volum 100 m3. Løftekapasitet 1,5 t. Båten hadde flere ombygginger, forlengelse, utvidelse av lasteluke, motorskifte og løftekapasitet.

1955 - Mikal og Edvin skiller lag. Mikal fortsetter med Frohavet.

1967 – Nybygg With Junior Bygget i Holland - lengde 32,6 meter, Motor Caterpillar 300 hk, Fart 9 knop, Lasteevne ca 280 tonn, lastevolum 300 m3. Løftekapasitet 3 tonn. I 1974 ble båten forlenget med 4 meter og fikk en større hovedmotor, ny laste kapasitet 325 t Båten solgt i 1977.

1977 - Overtok rederiet Snertholm som ble With Junior 2 i rekka. Nygget Frengen Slip i 1971, lengde 47,2 meter, motor caterpillar 750 hk, Fart 10 knop, sidepropell 150 Hk, lastekapasitet 750 tonn, lastevolum 1 300 m3 løftekapasitet. I 1982 ble båten forlenget med 7,2 meter og fikk en ny bom som løftet 18 tonn, ny laste kapasitet 850 t. Båten ble solgt i 1988.

1980 - Mikal trapper ned og Egil overtar som daglig leder

1988 – MS Austborg anskaffes. Bygget Vaagland Båtbyggeri 1982, Lengde 56,0, Motor Caterpillar 1 075 hk, fart 10 knop, Sidepropell 200 Hk laste evne 850 t, Lastevolum 1900 m3, Løftekapasitet 20 tonn, sideport 2 heiser. I 1992 gikk båten gjennom en større ombygging som førte til 630 m3 kubikk større lasterom. I tillegg fikk den større dypgang som førte til 265 tonn større kapasitet. Båten ble solgt i 2002.

1994 – Rederiet overtar Tresnes som skifter navn til Mikal With. Bygget i Skaaluren Båtbyggeri i 1980. Lengde 64,0 meter, Motor Caterpillar1 380 Hk, sidepropeller 250 + 340 Hk, fart 11,5 knop. Lasteevne 1150 t, Lastevolum 2 000 m2, løftekapasitet 20 tonn, sideport med 2 heiser. Båten ble solgt i 2004.

1994 - Ivar starter i rederiet etter endt utdanning. Fikk da ansvar for drift og megling av nyinnkjøpte Mikal With. 

1998 - Rederiet tar ut sitt første nybygg fra Vaagland Båtbyggeri. Lengde 60,0 meter , Motor Mak 1140kW, fart 11,0 knop. Sidepropell 315 kW, Lasteevne 1600 t, Lastevolum 3 800 m2, løftekapasitet 40 tonn, sideport med to heiser. Båten solgt i 2009.

2002 - Nybygg fra Vaagland Båtbyggeri - Mikal With. Lengde 67,0 meter, Motor Mak 1140kW, fart 11,5 knop, 3 stk sidepropeller å 350 kW. Lasteevne 1300 t, Lastevolum 200 tonn big-bags og 1250 tonn i bulk m2, løftekapasitet 40 tonn + 5 tonn, sideport med to heiser.

2005 - Vi får levert Kristian With fra Vaagland Båtbyggeri. Lengde 80,0 meter, Motor MAN Alpha 3 060 kW, fart 18,0 knop, 2 stk sidepropeller 500+350 kW. Lasteevne 2700 t, Lastevolum 4300 m3 frys/kjøl , løftekapasitet 50 tonn, sideport med to heiser.

2009 - Fikk vi overlevert With Junior (nr. 5). Bygget Moen Slip 2009. Lengde 67,0 meter , Motor ABC 1 840 kW, fart 13,0 knop, 2 stk sidepropeller 450+350 kW. Lasteevne 1900 t, Lastevolum 3900 m3 frys/kjøl , løftekapasitet 50 tonn, sideport med to heiser.

2011 Kjøper en brukt båt. Bygget Slovenia 2007, ombygget i Tallinn 2012. Lengde 86,5 meter, Motor mak 1 940kW, fart 13,0 knop, 2 stk sidepropeller 200+350 kW. Lasteevne 2900 t, Lastevolum 4 200 m3, løftekapasitet 2 x 35 tonn, sideport med to heiser.

2014 – Vi får levert to nye LNG drevne forbåter. Bygget Fiskerstrand Verft 2014, Lengde 69,9 meter, Motor Bergen Diesel 2420kW, fart 15,0 knop, 2 stk sidepropeller å 800 kW. Lasteevne vel 3000 t, Lastevolum 6000 m3.

Flere artikler …