Viktige hendelser

1919 - Edvard Ulvan ble etablert med nybygget Frohavet. Forlenget hos Hemne i 1947 med nytt styrhus. Maskin Union 60 HK, fart 8 knop, Lasteevne 80 t, Volum 100 m3. Løftekapasitet 1,5 t. Båten hadde flere ombygginger, forlengelse, utvidelse av lasteluke, motorskifte og løftekapasitet.

1955 - Mikal og Edvin skiller lag. Mikal fortsetter med Frohavet.

1967 – Nybygg With Junior Bygget i Holland - lengde 32,6 meter, Motor Caterpillar 300 hk, Fart 9 knop, Lasteevne ca 280 tonn, lastevolum 300 m3. Løftekapasitet 3 tonn. I 1974 ble båten forlenget med 4 meter og fikk en større hovedmotor, ny laste kapasitet 325 t Båten solgt i 1977.

1977 - Overtok rederiet Snertholm som ble With Junior 2 i rekka. Nygget Frengen Slip i 1971, lengde 47,2 meter, motor caterpillar 750 hk, Fart 10 knop, sidepropell 150 Hk, lastekapasitet 750 tonn, lastevolum 1 300 m3 løftekapasitet. I 1982 ble båten forlenget med 7,2 meter og fikk en ny bom som løftet 18 tonn, ny laste kapasitet 850 t. Båten ble solgt i 1988.

1980 - Mikal trapper ned og Egil overtar som daglig leder

1988 – MS Austborg anskaffes. Bygget Vaagland Båtbyggeri 1982, Lengde 56,0, Motor Caterpillar 1 075 hk, fart 10 knop, Sidepropell 200 Hk laste evne 850 t, Lastevolum 1900 m3, Løftekapasitet 20 tonn, sideport 2 heiser. I 1992 gikk båten gjennom en større ombygging som førte til 630 m3 kubikk større lasterom. I tillegg fikk den større dypgang som førte til 265 tonn større kapasitet. Båten ble solgt i 2002.

1994 – Rederiet overtar Tresnes som skifter navn til Mikal With. Bygget i Skaaluren Båtbyggeri i 1980. Lengde 64,0 meter, Motor Caterpillar1 380 Hk, sidepropeller 250 + 340 Hk, fart 11,5 knop. Lasteevne 1150 t, Lastevolum 2 000 m2, løftekapasitet 20 tonn, sideport med 2 heiser. Båten ble solgt i 2004.

1994 - Ivar starter i rederiet etter endt utdanning. Fikk da ansvar for drift og megling av nyinnkjøpte Mikal With. 

1998 - Rederiet tar ut sitt første nybygg fra Vaagland Båtbyggeri. Lengde 60,0 meter , Motor Mak 1140kW, fart 11,0 knop. Sidepropell 315 kW, Lasteevne 1600 t, Lastevolum 3 800 m2, løftekapasitet 40 tonn, sideport med to heiser. Båten solgt i 2009.

2002 - Nybygg fra Vaagland Båtbyggeri - Mikal With. Lengde 67,0 meter, Motor Mak 1140kW, fart 11,5 knop, 3 stk sidepropeller å 350 kW. Lasteevne 1300 t, Lastevolum 200 tonn big-bags og 1250 tonn i bulk m2, løftekapasitet 40 tonn + 5 tonn, sideport med to heiser.

2005 - Vi får levert Kristian With fra Vaagland Båtbyggeri. Lengde 80,0 meter, Motor MAN Alpha 3 060 kW, fart 18,0 knop, 2 stk sidepropeller 500+350 kW. Lasteevne 2700 t, Lastevolum 4300 m3 frys/kjøl , løftekapasitet 50 tonn, sideport med to heiser.

2009 - Fikk vi overlevert With Junior (nr. 5). Bygget Moen Slip 2009. Lengde 67,0 meter , Motor ABC 1 840 kW, fart 13,0 knop, 2 stk sidepropeller 450+350 kW. Lasteevne 1900 t, Lastevolum 3900 m3 frys/kjøl , løftekapasitet 50 tonn, sideport med to heiser.

2011 Kjøper en brukt båt. Bygget Slovenia 2007, ombygget i Tallinn 2012. Lengde 86,5 meter, Motor mak 1 940kW, fart 13,0 knop, 2 stk sidepropeller 200+350 kW. Lasteevne 2900 t, Lastevolum 4 200 m3, løftekapasitet 2 x 35 tonn, sideport med to heiser.

2014 – Vi får levert to nye LNG drevne forbåter. Bygget Fiskerstrand Verft 2014, Lengde 69,9 meter, Motor Bergen Diesel 2420kW, fart 15,0 knop, 2 stk sidepropeller å 800 kW. Lasteevne vel 3000 t, Lastevolum 6000 m3.